U krijgt een factuur met een wegblijftarief. Waarom?
Helaas komt het regelmatig voor dat een patiënt zonder bericht aan Maashorst Oogkliniek niet verschijnt op een afspraak. Deze gereserveerde tijd kunnen we dan niet meer inzetten voor een andere patiënt.
Als u te laat of niet afzegt, betaalt u als patiënt 50 euro wegblijftarief. Ook wel no-showtarief genoemd. Dit is volgens het beleid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. De zorgverzekeraar vergoedt een no-showtarief niet, omdat er geen sprake is van geleverde zorg. U betaalt de factuur zelf.
Kunt u niet naar uw afspraak komen? Dan moet u dit minimaal 24 uur van tevoren melden via info@maashorstoogkliniek.nl of op werkdagen via het telefoonnummer van onze polikliniek 0413-39 33 33.
Maashorst Oogkliniek werkt voortdurend aan het verbeteren van de kwaliteit van zorg en vindt het belangrijk u erop te wijzen dat het afzeggen van afspraken en ‘no show’ een negatieve invloed kan hebben op uw gezondheid. Daarnaast is een ‘no show’ ook verspilling van de zorg, omdat de gereserveerde tijd van uw behandelaar niet optimaal gebruikt kan worden.
Bezwaar maken
Hebt u een factuur ontvangen voor het wegblijven bij uw afspraak en bent u het daar niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken. Op de factuur vindt u ons e-mailadres waar u uw bezwaarschrift naar toe kunt sturen. Wij informeren u zo snel mogelijk of uw bezwaar geaccepteerd wordt.