Klachtenprocedure Maashorst Oogkliniek

Maashorst Oogkliniek vindt het belangrijk dat patiënten, familie en bezoekers tevreden zijn. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden bent.

Klachtenprocedure Maashorst Oogkliniek

De medewerkers van Maashorst Oogkliniek stellen het op prijs wanneer u uw onvrede rechtstreeks met hen bespreekt. Op deze manier krijgt men het snelst een idee van wat u dwars zit en wat beter had gekund. In de praktijk blijkt dat veel zaken al kunnen worden opgelost als je er samen over praat.

Maashorst Oogkliniek heeft een eigen klachtenregeling. Heeft u een klacht neem dan contact op via onderstaand formulier.

De klachtenfunctionaris

Als uw onvrede of klacht niet wordt opgelost, kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris. Zij bekijkt samen met u welke mogelijkheden er zijn om iets aan uw probleem of klacht te doen. In veel gevallen vervult zij een bemiddelende rol bij het oplossen van uw onvrede of klacht. De klachtenfunctionaris geeft binnen zes weken nadat de klacht is ontvangen, een oordeel. Als het nodig is kan deze termijn met vier weken worden verlengd.

Formulier voor het indienen van klachten

Klachtenformulier

Geschilleninstantie

De Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) bepaalt dat iedere zorgverlener bij een externe, onafhankelijke geschilleninstantie moet zijn aangesloten. Maashorst Oogkliniek is aangesloten bij De Geschillencommissie Zorg.

U kunt hier een klacht indienen als u het niet eens bent met het oordeel dat door de directie is gegeven. Tenzij sprake is van een bijzondere situatie behandelt de geschilleninstantie alleen klachten die al eerder zijn ingediend bij de zorgverlener, in dit geval de directie.

De geschilleninstantie kan een schadevergoeding toekennen van maximaal € 25.000,-. De uitspraak is voor beide partijen bindend. Er is geen hoger beroep mogelijk.

Meer informatie over deze geschillencommissie vindt u op www.degeschillencommissiezorg.nl.